Artykuły ze źródła: PKO Bank Polski

terminal, karta, dłoń, w tle napoje ze słomkami
Bezgotówkowo

Gdzie i jak płacą za granicą klienci PKO BP?

Klienci PKO Banku Polskiego płacili latem za granicą kartami w 190 krajach świata. Są państwa, jak Chorwacja czy Francja, gdzie Polacy obok płacenia kartą chętnie posługują się także gotówką z bankomatów. BLIKA zbliżeniowego klienci największego polskiego banku użyli w 67 krajach m.in. w Arabii Saudyjskiej, Brazylii i Indiach. Przy płaceniu, zarówno kartą jak i BLIKIEM zbliżeniowym, w terminalu za granicą należy wybierać płatność w walucie lokalnej, a nie w złotym, poinformował bank PKO BP.

CZYTAJ WIĘCEJ
Metaverse, PKO BP, wirtualna Rotunda PKO BP
Technologie i innowacje

PKO Bank Polski zwiększa obecność w Metaverse i przyśpiesza budowanie know-how

PKO Bank Polski poszukuje firm, które posiadają doświadczenie technologiczne i podejmą współpracę w zakresie projektowania oraz utrzymania wirtualnych przestrzeni. Bank chce pojawić się na platformach gamingowych oraz rozwinąć aktywność na platformach klasy Metaverse. Chce także zbudować modele VR swoich placówek dostosowane do wszystkich najważniejszych środowisk gogli dostępnych na rynku. Bank pozytywnie ocenia pierwsze doświadczenia zdobyte na platformie Decentraland, gdzie jest obecny od 2022 roku i gdzie 30 maja organizował pierwsze bankowe Wirtualne Targi Pracy – jedno z pierwszych tego typu wydarzeń na świecie, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
wirtualny ekran, ikony banku, walut, usług elektronicznych
Technologie i innowacje

PKO Bank Polski europejskim liderem cyfrowej bankowości w rankingu Finnoscore

PKO Bank Polski zwyciężył w rankingu Finnoscore i został europejskim liderem cyfrowej bankowości. Bank otrzymał najwyższe noty w kategoriach: bankowość online, aplikacja mobilna, atrakcyjność dla potencjalnych klientów i zdalny onboarding. Pozycja lidera rankingu to efekt konsekwentnie realizowanej strategii banku, która skoncentrowana jest na innowacjach i technologiach, czytamy w komunikacie Banku.

CZYTAJ WIĘCEJ
Dariusz Szwed, PKO BP
Kadry

Dariusz Szwed prezesem Zarządu PKO BP – pod warunkiem uzyskania zgody KNF

Rada Nadzorcza Banku zdecydowała o powołaniu z dniem 14 kwietnia 2023 r. w skład Zarządu Banku Dariusza Szweda na stanowisko wiceprezesa Zarządu Banku, na bieżącą wspólną kadencję Zarządu Banku, która rozpoczęła się z dniem 3 lipca 2020 r. i jednocześnie powołała Dariusza Szweda na stanowisko prezesa Zarządu Banku pod warunkiem wyrażenia zgody przez Komisję Nadzoru Finansowego.

CZYTAJ WIĘCEJ
Oddział Kredobanku w Kijowie
Z rynku finansowego

Cyfrowe zmiany w KredoBanku z Grupy Kapitałowej PKO BP

Europejczycy coraz częściej w kontaktach z bankami korzystają z elektronicznych kanałów obsługi klienta i aplikacji mobilnych. Ten trend potwierdzają też badania Związku Banków Polskich – Polacy mają już około 40 mln umów bankowości elektronicznej, a 18 mln jest aktywnymi użytkownikami aplikacji mobilnych. Z tym trendem podąża też należący do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego ukraiński KredoBank. W tym roku planuje w pełni wykorzystać i rozbudować systemy elektronicznego podpisu i przesyłania dokumentów, identyfikacji klientów oraz zdalnej obsługi z każdego zakątku świata, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
PKO BP w Chmurze Krajowej
Cyberbezpieczeństwo

PKO BP razem z Operatorem Chmury Krajowej przeniósł do chmury 12 tys. stanowisk pracy doradców klienta

Podczas wdrożenia w PKO Banku Polskim usługi Stanowisko Przyszłości dane z ponad 12 tys. urządzeń końcowych oraz cała poczta elektroniczna zostały zmigrowane do prywatnej chmury działającej na infrastrukturze OChK. Wirtualizacja miejsc pracy nie tylko pozwala obniżyć koszty IT, ale także zmniejsza ryzyko awarii i podnosi poziom bezpieczeństwa, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
smartfon z Asystentem głosowym IKO
Technologie i innowacje

W PKO BP zakupy pod kontrolą Asystenta głosowego IKO

6 kategorii i 29 podkategorii wydatków mogą teraz przeanalizować klienci PKO Banku Polskiego korzystając z Asystenta głosowego IKO. Analizę można przeprowadzić w podziale na okresy – od jednego miesiąca do roku – i konta powiązane z używanymi kartami. Z konsekwentnie rozbudowywanej funkcji analizy wydatków i oszczędności za pomocą Asystenta głosowego klienci skorzystali już ponad 270 tys. Razy, poinformował Bank.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 11